BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 13, 2010

The Prince And Me (3)


"Saya minta diri dululah yerk.Assamualaikum.."ujar Zariel sebelum berlalu pergi.Hasratnya ingin berkenalan dengan gadis yang telah menarik perhatiannya terpaksa ditangguhkan.Kalau ada jodoh,tak kemana.Ya pu,dia sudah terlewat temu janji dengan clientnya.

"Oi!Kau nak berambus macam tu aja?!Banyak cantik muka kau!Eh,cube aku ni siapa nak tolong gantikan?!Atuk kau?!Kau kena bertanggungjawab!Dahlah cube tu lagi sikit aje nak complete!Tengok,aku kena buat balik!Ni semua pasal kau!",marah Nia dengan muka yang sudah kemerahan gara-gara menahan kemarahan yang tidak terhingga.

"Cube?Tak apalah.Nanti saya tolong belikan aik untuk awak?Awak bagi nombor fon awak.Nanti saya call"ujar Zariel dengan tenang.

"EH,kalau setakat kau nak belikan aku punya cube tak payahlah!Kau belikan berapa banyak cube yang ada dekat bumi ni tetap takkan sama dengan cube tu!Cube tu ada sentimental value!".

"Bukan awak ke yang suruh saya bertanggungjawab?Awak cakap aja apa yang awak nak!Saya sanggup buat apa sahaja kalau itu yang boleh puaskan hati awak",kata Zariel kepada Nia.

'Sanggup buat apa sahaja??Em..Masa ni terbaik untuk aku balas dendam dekat lelaki!Lelaki semuanya sama aja macam Kamal except my beloved brother'.Hati Dania tekad untuk balas dendam.Biarpun bukan dia yang bersalah!Dia peduli apa!Yang penting,sama jenis!

"Apa kata kalau kau belanja aku makan?1 year.Starting from today"kata Nia. 

'Setahun..Maknanya aku bolehlah tackle dia ni!Dalam masa setahun!Aku akan pastikan dia jadi isteri aku!Umur aku pun dah lanjut.Dah 27 tahun.Patut dah ada isteri',getus hati Zariel.
"Ok!But not now!Saya ada temu janji dengan client!Maybe awak boleh tinggalkan nombor fon awak dekat saya.Nanti saya call.Jemput awak malam ni.Jangan risau saya takkan apa-apakan awak!"ujar Zariel dengan hati yang girang.

'Yes!Dia masuk perangkap aku!Siap kau!'

"Ni nombor saya"kata Nia sebelum menghulurkan card

"Kalau macam tu,saya minta diri dulu.Nanti saya call!I promise!".Lantas Zariel berlalu pergi dengan senyuman yang cukup mekar di bibirnya.Oh Mama!Along dah jatuh cinta!

Nia hanya memandang langkah lelaki itu sebelum ia hilang dari pandangan matanya.'Tak sabar aku nak seksa hati mamat tu!'.Akal jahat Nia mula merancang.

0 tukangkata: